söndag 16 april 2017

På återseende Frankrike

Sitter på ett hotellrum i Tyskland på väg hem till Sverige. Här är kallt och inte så väldigt grönt och jag måste erkänna att jag redan längtar tillbaka till mitt andra hem. Om vi inte skulle fira I&Is bröllop om en vecka tror jag att jag stannat kvar... Hur kan två veckor gå så fort?  Jag tittar på foton från dessa två veckor och känner stor glädje och tacksamhet för att jag fått se och uppleva detta. Tycker man som jag om att vara ute i naturen och vandra och titta på alla växter, känna alla dofter och lyssna till alla ljud då kan man inte ha det bättre än vi haft det. Vi har varit där i april tidigare också men vi har aldrig haft ett så bra väder. Vi fick inte en regndroppe på oss på hela tiden, den dagen det kom en åskskur i vår by var vi på utflykt och undgick regnet. Som bästa svenska sommarvädret hela tiden.



Caroux



Vild iris



Ostronbåt vid Etange de Thau




Vi var inte de enda som ville äta ostron förra söndagen, alla restauranger var fullbokade. Så vi köpte egna ostron i Meze och åkte hem till vår terass för att njuta av läckerheterna.



Inte bara fina att titta på, de doftade ljuvligt också.



En lite påskbuffé med blandning av Sverige och Medelhavet hann vi med innan vi åkte hem. 



Jag älskar att laga mat i vårt kök och med alla fina råvaror som finns. Här är en liten förrätt på brandad med picklad squash och rädisor.



Vinet spirar, lovar gott för kommande årgångar. På återseende!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar