lördag 10 mars 2018

Indien och Sverige men nu vill jag till Frankrike!

Här hemma är allt fruset och går i svart och vitt. Jag längtar verkligen till värme, blommor och lite färg.

Har visserligen bara varit hemma från Indien och Thailand i en vecka, där var det verkligen värme och färger men inget är som ett Languedoc i vårskrud.


Aktivt gatuliv



På väg.


Väggmålningar överallt, fint tycker jag.


Mer målningar


Ännu mer blommor.


Nej det är inget berg i fjärran utan en korygg aldeles utanför bilfönstret.


Så här såg det ut på dagens promenad, väldigt vackert som en målning av Lars Lerin, men var är färgen?


Ser nästan ut som ostronodling


Eller kanske inte...


Blåregn har en fantastisk doft och färgen är magisk tycker jag.


Härlig smak av hav


Kanske kan jag plocka en sådan här bukett om två veckor.


Kanske smaka årets första jordgubbar.


Rosé på terassen.


Sa jag att jag längtar.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar